Slecht nieuws - Reisverslag uit Cusco, Peru van loesbaserik - WaarBenJij.nu Slecht nieuws - Reisverslag uit Cusco, Peru van loesbaserik - WaarBenJij.nu

Slecht nieuws

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

27 April 2007 | Peru, Cusco

Dit is voorlopig het laatste berichtje van onze vakantie die anders eindigt dan we zouden willen.

Erik is namelijk erg ziek geworden na de jungle tour. Dinsdagavond kreeg hij koorts en last van zijn darmen. Toen de dokter op woensdag langsgekomen was, bleek het hoogteziekte in combinatie met een infectie van de darmen te zijn. Ik heb zowat de hele apotheek hier leeggekocht, en dat leek te helpen voor een dag of 2.

Maar vanochtend ging het weer slechter en de dokter raadde ons aan naar de kliniek te gaan, omdat hij nu al 4 dagen zonder eten en (heel weinig) drinken doet.

Op dit moment ligt hij aan een infuus van antibiotica en suikers, en er worden allerlei bloedtesten gedaan.

Dit zal ongeveer een dag of 2 gaan duren, waarbij ik me moet vermaken in een stad die ik nu wel redelijk goed ken, ik ben de vleesgeworden versie van de Lonely Planet geworden en ken alle internetcafes uit mijn hoofd.

Het plan is dan ook om als het even kan, maandag terug naar huis te vliegen, zodat het laatste deel van zijn behandeling in Nederland plaats kan vinden.

Bij deze zijn jullie op de hoogte, er zijn toch genoeg foto´s gemaakt om te bekijken wat we meegemaakt hebben.

Tot in Nederland!!

Marloes

  • 28 April 2007 - 07:49

    Jurrie:

    sterkte

  • 28 April 2007 - 13:41

    Nicole:

    Sjezus.... da's (ik vloek zelden dus ik zal het netjes houden) supershit...
    Gaat het inmiddels al beter met hem? Ik hoop dat de terugvlucht snel gaat en dat ze jullie tot dan daar kunnen helpen met de behandeling.
    Heel veel sterkte en tot in nederland.

    BALEN !!!

  • 28 April 2007 - 18:47

    Samantha En Quillerm:

    Inderdaad da's effe schrikken! Ik hoop dat hij snel opknapt als hij weer in Nederland is! Heel veel sterkte!!

  • 28 April 2007 - 19:46

    Erik:

    Na 5 dagen in bed liggen met hoge koorts, liters diarree ben ik weer een beetje bij de levenden.

    Met name de laatste dag in het ziekenhuis (het medicijn, glucose, enz per infuus) heeft me erg geholpen. Ik was gedehydrateerd door de koorts en diarree en kon zelf niet veel meer drinken, laat staan wat eten.

    Dit is pas echt Sonja Bakkeren, ik ben een paar kilo lichter geworden ;)


  • 28 April 2007 - 19:48

    Erik:

    O, ja. Marloes heeft zich echt kunnen verdiepen in de straten hier, ze heeft overal en nergens gezeten om naar de apotheek te gaan, naar de hospedeja, naar de kliniek, naar LanPeru, enz.

  • 29 April 2007 - 20:04

    Marloes:

    Voor de geinteresseerden onder ons:
    Erik had gigantische hoeveelheden (en ik, bleek later, ook een klein beetje) van de bacterie Salmonella (welke ondersoort wisten ze niet) en de parasiet Giardia (Lammli volgens mij).

    Kunnen jullie lekker aan het Googlen gaan :)

  • 30 April 2007 - 09:16

    Bas:

    Oeps... Wel erg zuur om zo je vakantie te moeten eindigen. Gelukkig is Erik weer in staat om zelf wat te typen, want als Erik niet meer kan internetten maak ik me pas echt zorgen :)
    Mocht je vandaag naar huis vliegen wens ik jullie toch nog een fijn stukje Koninginnedag!
    Erik, ik zie je morgen dan wel weer op kantoor ;) Mocht je daar tegen alle verwachtingen in toch niet zijn, dan wens ik je veel sterkte en beterschap.

  • 01 Mei 2007 - 07:27

    Corne Vd Sluijs:

    Erik,
    Beterschap, hou je taai,
    We hopen dat je er weer snel bovenop bent
    groeten het NVI team

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 804
Totaal aantal bezoekers 15688

Voorgaande reizen:

29 Januari 2006 - 06 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: