Lama´s, massages en zon! - Reisverslag uit Cusco, Peru van loesbaserik - WaarBenJij.nu Lama´s, massages en zon! - Reisverslag uit Cusco, Peru van loesbaserik - WaarBenJij.nu

Lama´s, massages en zon!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg

18 April 2007 | Peru, Cusco

Dag lieve mensen,

Eindelijk kan ik jullie mededelen dat ook wij hier de zon zien, al is het weliswaar geen 30 graden.
De geur die ik rook toen we door Lima naar het vliegveld reden deed me weer denken aan onze reizen door Kenia, Cuba en zuid-oost Azie.

Eenmaal aangekomen in Cusco in een vliegtuig gevuld met blerende amerikanen die allemaal een oranje speld droegen met de naam van een reisorganisatie erop, dacht ik, ik ben blij dat wij met z´n tweetjes reizen.

Aangekomen op het vliegveld werd het echt duidelijk dat we in Peru zaten: een bandje met alles erop en eraan inclusief pamfluit natuurlijk. Al die amerikanen moesten daar natuurlijk massaal een foto van maken. Ik heb trouwens nog nooit zo´n ieniemie bagageband gezien, voor je het wist was je rugzak alweer door de klapdeurtjes naar buiten. We meldden de taxichauffeur waar we heen moesten en ik noemde de naam van een hotel uit de LP (voor de onervaren reizigers onder ons: de bijbel ofwel de Lonely Planet).
Hij vroeg ons of we gereserveerd hadden, en ik zei iets te snel, want dankzij alle ervaringen die ik in Azie heb opgedaan had ik moeten weten dat dit zou kunnen leiden tot een ritje naar een hotel van een van zijn familieleden. Gelukkig werden we bij de juiste plek afgezet.

De sfeer hier is geweldig, het is nog net geen hoogseizoen en dus is het niet al te druk met toeristen. Tijdens ons loopje door het centrum worden ons continue gevraagd of we een massage willen. Wel lekker, maar ´NU EVEN NIET´.

We hebben net onze gids naar Manu oerwoud bezocht (Bonzanza Tours) en het blijkt dat we hoogstwaarschijnlijk met z´n tweeen het oerwoud met hem (Nicole: met Wiliam) ingaan. De leuke vooruitzichten heeft hij op een bijzondere manier aan ons verwoord: met een grote poster aan de muur met het park erop, heeft hij de reis tot in detail aan ons voorgelegd, en daarnaast hebben we de diapresentatie bekeken met alle foto´s. Ik heb het idee dat we de trip niet meer hoeven te maken :)
De vooruitzichten zijn de volgende: wormen in je oren ´s nachts, motten in je vuile kleren (waardoor je ze in plastic zakken moet opslaan), kaaimannen vangen, je eigen eten uit de rivier vissen, liaan slingeren (wordt ik toch een beetje Jane).
Dit alles vindt plaats over 2 dagen, dus daarna zullen we jullie weer eens op de hoogte brengen wat van bovenstaande feiten allemaal waar geweest is.

Marcel en Marjolein: Bioman gaat kaaimannen vangen en misschien nog wel lama rijden!

Haste luego!

Marloes en Erik

  • 19 April 2007 - 13:08

    Marita:

    wat een vuurdoop,wormen pieren en alles wat klein is en beweegt,eel plezier

  • 20 April 2007 - 14:31

    Bas:

    Vergeet ook niet even cavia te eten als je in Cuzco bent. Mocht je het niet vinden op de menukaart: cuy...
    Ik ben heel benieuwd naar jullie foto's van Manu. Als je dezelfde tocht maakt als Roald en ik hebben gedaan, heb je het eerste hoogtepunt van jullie reis al gehad. En met die motten viel het toen wel mee. Het waren vooral de vleermuizen en slangen waar we last van hadden ;)

  • 22 April 2007 - 09:38

    Corry&Kees:

    In Zeeland vingen we twee krabben en een scharretje van drie centimeter. Wij hopen dat het jullie beter vergaat. Met Pingu gaat het harstikke goed. Heel veel plezier vanuit het zonnige Holland.

  • 24 April 2007 - 12:43

    Bas:

    Al 6 dagen sinds het laatste bericht... Vinden jullie zelf ook niet dat het tijd wordt om weer eens iets van je te laten horen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 15687

Voorgaande reizen:

29 Januari 2006 - 06 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: